check
מאמרכת 56 | פקפוק

מאמרכת 56

מאת: מערכת פקפוק

בסימן החזרה מחופשת הפסח, גיליון 56 של פקפוק עולה לאוויר, ואנו מאחלות לכל הקוראים והקוראות בו קריאה מהנה, שתהווה רגעי חירות קטנים בתוך ההסתגלות המחודשת לשגרה.

הכתבות בגיליון הן פרי יצירתן של סטודנטיות במחלקה, בהווה ובעבר, והן נעות על פני טווח עניין רחב, מהתבוננות סוציולוגית ואנתרופולוגית על תופעות מסביבנו ועד חשיבה ביקורתית על מקומם של הסוציולוגיה ושל הסוציולוגים בחברה. הכתבות מגוונות בנושאיהן, כמו גם בסוג העדשה דרכה הן מתבוננות בעולם; חלקן מבקשות לשרטט מגמות רחבות – בנוגע לאופק התחום הסוציולוגי או לשינויים בשוק העבודה, וחלקן מציעות ניתוח קרוב של חווית השתתפות בריטואלים תרבותיים או התבוננות מפורטת ורגישה בהם.

 בפינה "פנים חדשות במחלקה" דפני ענבר משוחחת עם ד"ר יעל ברדה על חקר ארגונים וביורוקרטיה ועל היחסים בין אקדמיה לעשייה ציבורית. בכתבתה "במקום שסוציולוגיה תהיה מקצוע, היא הפכה אותי למקצוענית" נטע דונחין מאירה על החשיבות של הטמעת תחום הידע הסוציולוגי בשוק העבודה, ונופר טל בכתבה "Dream Job" מציעה התבוננות ביקורתית על 'עבודת החלומות' בגוגל, ועל הפער בין תנאי ההעסקה המודרניים למטרות של מאבקי עובדים בעבר. בכתבה "לייזר: מחשבות על מיטת הטיפולים" תמר טיין לוקחת אותנו לשיטוט במרחבי החשיבה האסוציאטיביים תוך טיפול להסרת שיער בלייזר, ובכתבה "בני שבט מיטנדוטס: יומן שדה" מיטל ויינסטוב מציעה לנו להתנסות בהזרה אנתרופולוגית יוצאת דופן ומעוררת מחשבה. כמו כן, פקפוק משתתף בצער על פטירתו של פרופס' מייק ענבר ז"ל, שכיהן כדיקן הפקולטה למדעי החברה. בגיליון מפורסמים דברים לזכרו מפי פרופ' חיים אדלר וד"ר ריטה סבר. אנו מודות לפרופ' גד יאיר על איסוף הדברים ושיתופם.

 תודה לכותבות ולכל אלו שקראו והגיבו. להתראות בגיליון הבא!